KKM 2021.08.31. 15:34

Karácsony valódi arca

De tényleg? Látta már valaki ezt a figurát úgy dolgozni, hogy annak értelme is volt? Mondjuk hozzáadott értékkel bíró döntések meghozatala, mert csavarhúzóval és kalapáccsal - fizikai munkára gondolok - ránézésre se képes bármit is tenni. A szöveg, a marketing az megy szépen becsomagolva, de ha félresöpörjük ezeket a szép ruhákat és meztelenre vetkőztetjük a lényeget, akkor Geri - szerintem ezt saját maga is tudja - a tehetetlenség űrjében lebegve próbálja minden területre kiterjedő hiperpasszivitását valahogy elfeledtetni saját magával és a könnyen befolyásolható társadalom egyes szegmenseivel. A lényeg és a valóság ugyan továbbra se változik, csak mindig más ruhát (marketinget) kap az általa véghez vitt kommunikáció. Olyan ez, mint a divat. Ha valaki szépen felöltözik, smink, haj és egyebek, akkor a külsőségek alapján, nem sokat beszélve - de azt is betanulva - a minimálisan kvalifikált emberkét is bárhova el lehet adni, mint egy terméket. Hát a mi Karácsonyunk is hasonló.

karacsony_2q1100.jpg

Önmaga képtelen bármit is tenni. Itt jegyzem meg, hogy évekig, de a mai naipig is képtelen volt saját pártját vezetőként az 1%-os támogatottságról magasabbra tornászni. A politikában pedig a támogatottság a legfontosabb. Akkor miről beszélünk? Viszont mások - maradjuk továbbra is a divatnál - felismerték azon vele született, nem tanult képességeit, melyekre alapozva - mert jobb "áru" nem lévén - pancserségét "ruhával és irányítással" eltakarva valamit faragtak belőle. Az a nem tanult képessége, az, amit születésétől fogva megkapott nem más mint az alkata. Kizárólag ennyi a pozitívum, mondhatni a felszín, az, amit rögtön lát az ember, vagyis az érték nélküli külső benyomás.

Biztos ismerik a piros almáról szóló közmondást. "Olyan, mint a piros alma: kívül piros, belül rothadt." Na most sokan felhorkanhatnának, mi ez a hasonlítás, de ha a mázat nézve és ezt összehasonlítva a lecsupaszított, eltakart valósággal, akkor ez bizony a színtiszta igazság. Persze ez csak politikai képességére vonatkozik, másra nem, mert a többit nem ismerjük. Bár a szem, kéz, láb, fej (agy) koordinációhoz szorosan köthető gépkocsivezetést se volt képes megtanulni, de hát ezt most hagyjuk. Diplomája körül is simlisségek fedezhetők fel, nem beszélve egyéb "doktori fokozat" sikertelen megszerzéséről. De ezt is hagyjuk, mert hosszú lenne. Angol nyelvtudása is hiperpasszív (fogalmam sincs ez mit jelent, bár megmagyarázta) ami sorozatosan kínos, sőt nevetséges a nemzetközi konferenciákon, mert nem ért semmit. Na itt is a divat szemszögéből nézve felöltöztetették a kommunikációt, mert ez a hiperpasszív szöveg nem más, mint a nulla angol nyelvtudás eltakarása. De ezt is mellőzzük.

Térjünk vissza ahhoz, mi is az a segítség, amely a tehetetlenség űrjéből valahogy az emberek közelébe varázsolja Gerit.

Ez nem más, mint a globális kommunikációs tér, röviden a Facebook.


Ezt az a platform, ahol nem kell élőben, konfrontációkkal terhelten találkozni a választókkal, csak azt tenni, amit a politikai tanácsadók diktálnak. Mérhetetlen tárháza van az itteni kommunikációnak, ráadásul minden megcsinálnak helyette. Neki nem kell csinálni semmit. A Facebook pedig kiváló felület arra, hogy a tanácsadók által kommunikált posztokkal egy virtuális álvalóságot építsenek fel Karácsony számára.

A kormány elleni gyűlölet kampány megosztja a társadalmat, melynek üzenete az bárki jó lesz, csak Orbán ne. Majd ezzel a helyzettel, melyet szintén a virtuális térben alakítottak ki, létrehoznak egy álvalóságos alternatíva rendszert. Ennek az alternatíva rendszernek egyik eleme Karácsony. Függetlenül attól, hogy milyenek a valós képességei. Az álvalóságos alternatíva egyben közli, hogy minden más hazug, a valóság csak a Karácsony féle kommunikáció. A Facebook társadalmának egy része, leginkább a kétkedők, vagy a befolyásolhatók pedig, az ellenzék következetes és folyamatos propaganda posztjaival találkozva - nem foglalkozva az igazi valósággal - gyűlölettől átitatva változást kiált. Persze erre rátett egy lapáttal a pandémia is, mert a korlátozások a virtuális térbe kényszerítették a társadalmat. Így a közösségi térben való megnövekedett mozgás az ellenzék malmára hajtotta a vizet. Érdemes átgondolni, minden arra irányult, hogy a korlátozások átvitt értelemben maradjanak, hisz az álvalóságot építő karácsonyi kommunikáció csak ebben a térben erős. Érdemes összehasonlítani Karácsony valóságos kommunikációját (élő bejelentés, sajtótájékoztató) és a virtuális térben közölt posztjait. A valóságos kommunikációja elhanyagolható ahhoz képest, amit a közösségi oldalon tesz.

Miért is erős a közösségi térben az ellenzék és persze Karácsony Geri? Fontos és jelentős kérdés. Azt elöljáróban le kell szögezni, hogy ennek kiépítése évekre vezethető vissza.

Persze ezt sem a döntésre, stratégiakiépítésre képtelen Karácsony találta ki, sőt még nem is a politikai stábja. Mindent importáltak Amerikából, ahonnan a Facebook ered, ahol a Facebook tulajdonosi köre mára jól láthatóan ott, a liberális demokrata erőket támogatja. Onnan importálták a stratégiát, melyet már 2018 előtt is fokozatosan építettek fel. Az amerikai tanácsadók pedig meglehetősen nagy tapasztalatokkal rendelkeznek az adatok "kezelése" terén is. (Cambridge Analytica botrány). Az ellenzéki összefogás élükön Gyurcsány Ferenccel és tán Karácsony Gergely is szőrmentén ide tartozik, erre a stratégiára építi fel évek óta a 2022-es kampányt. Dokumentumfilm is készült a közösségi média ezen sötét oldaláról.

kepernyokep_2021-08-31_150752.jpg

Biden (botrányos ténykedése ellenére is) a közösségi oldallal és a nagy híroldalak segítségével tudott nyerni, pontosabban nem a valós tények, hanem a befolyásolás győzött.

Karácsony is képességének hiánya miatt a közösségi oldalakon virtuális álvalósággal történő megvezetés stratégiájával kívánja ez megtenni.

A Cambridge Analytica-botrány 2019 márciusban robbant a hír, hogy a Cambridge Analytica nevű brit politikai elemzőcég Facebook-felhasználók millióinak profiljához fért hozzá kétes, feltehetően illegális módon. Még 2013-ban egy brit akadémikus fejlesztett egy alkalmazást, amin keresztül 270 ezren töltöttek ki egy felmérését. De az alkalmazás nem csak a saját felhasználói adatait kapta meg, hanem hozzáfért az ismerőseik profiljához is, így Facebook-felhasználó adata szivárgott ki. Ami végül a Cambridge Analyticához került. Akikről pedig azt feltételezik, hogy akár befolyásolhatták az amerikai elnökválasztást is a hozzájuk került adatoknak köszönhetően, a választók manipulálásával.

Nálunk ez be fog következni?

A bejegyzés trackback címe:

https://sonyo.blog.hu/api/trackback/id/tr5716675676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása